Klantenservice

1. Verkoopsovereenkomst

Er komt een verkoopsovereenkomst tot stand tussen Kidi Kado en de koper vanaf het ogenblik dat de orderbevestiging bij de koper op het scherm verschijnt. Eenieder die een bestelling plaatst bij Kidi Kado, verklaart zich akkoord met deze verkoopsvoorwaarden.

2. Verzending, levering en afhaling

2.1 Verzendingskosten

2.1.1 Benelux & Duitsland
Voor de verzendingskosten rekenen we een vast bedrag van 6 euro aan, ongeacht het gewicht of het aantal bestelde artikelen. Voor bestellingen boven de 100 euro bieden wij U de verzending gratis aan. Wij behouden ons het recht voor om onze verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op uw orderbevestiging en op uw factuur.

2.1.2 Andere Europese landen
Momenteel verzenden we niet naar andere Europese landen. Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn.

2.2 Leveringstermijn

Uw bestelling wordt na ontvangst van betaling geleverd binnen een termijn van 1 tot 5 werkdagen.

2.3 Aansprakelijkheid bij vertraging, verlies of transportschade

2.3.1 Vertragingen tijdens het transport
De door ons vooropgestelde leveringstermijnen zijn louter indicatief. Kidi Kado kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen, opgelopen bij het transport.

2.3.2 Verlies
Overeenkomstig de wet "verkoop op afstand" is Kidi Kado als verzender verantwoordelijk voor de zending tot op het moment van de levering. Op het moment dat uw bestelling verzonden wordt, ontvangt u van ons een e-mail. Contacteer ons indien u uw zending niet heeft ontvangen binnen een termijn van 7 werkdagen na ontvangst van de verzendingsmail.

2.3.3 Transportschade
Voor het verzenden worden alle artikelen gecontroleerd, we zorgen tevens voor een degelijke verpakking. De klant verbindt zich ertoe de bestelling onmiddellijk na ontvangst te controleren en ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van enige schade. Dit kan via e-mail, liefst met een foto van het beschadigde artikel erbij. Gooi nooit de postverpakking weg voor u heeft vastgesteld dat uw bestelling in goede staat is. Retourzendingen dienen altijd in overleg te verlopen, stuur dus ook nooit een zending op eigen initiatief terug naar ons. U kunt meer lezen over retourneren van artikelen in artikel 4 van onze voorwaarden.

2.4 Afhaling

Het is mogelijk uw bestelling, na afspraak, bij ons af te halen in Bilzen.

3. Betaling

3.1 Overshrijving

Wij vragen het totaalbedrag, zoals vermeld op de factuur, binnen de tien dagen over te schrijven op onze rekening met vermelding van het ordernummer.

3.2 Betaling bij afhalen of leveren van de artikelen

3.2.1 Afhalen
U kunt uw bestelling afhalen en betalen op volgend adres: Schuthaaglaan 3, 3740 Bilzen. Dit kan enkel na afspraak! Kiest u voor deze optie, contacteer ons dan zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling voor een afspraak. Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij niet veel wisselgeld in huis, wij vragen u dan ook liefst gepast te betalen, anders ronden we het bedrag naar boven af. Betalingen met Bancontact zijn hier niet mogelijk. Wij aanvaarden geen betaling via cheques.

3.2.2 Leveren
Ook bij levering vragen wij gepast geld te voorzien. Er worden eveneens geen cheques aangenomen.

4. Klachten en retourneren van aangekochte artikelen

4.1 Bent u niet tevreden over uw aankoop, dan bieden wij u de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van 5 werkdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. U dient ons hiervan altijd vooraf, schriftelijk (via e-mail) op de hoogte te brengen. Het artikel dient in de originele verpakking te worden terugbezorgd, in onbeschadigde en ongebruikte toestand en voldoende gefrankeerd, met vermelding van uw ordernummer. Retourzendingen gebeuren op risico van de verzender, in dit geval de klant. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd!

4.2 Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals beschreven in punt 4.1, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. Brengt u het artikel persoonlijk terug, dan betalen wij het bedrag terug bij afleveren van het artikel. Verzendingskosten voor de retourzending worden niet terugbetaald.

4.3 Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan Kidi Kado of de leverancier van het artikel.

4.4 Alle artikelen worden zorgvuldig door ons gecontroleerd voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking. De klant dient de zending ook dadelijk na ontvangst te controleren! Stelt u toch schade vast aan de door u bestelde artikelen, dan vragen wij u ons daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen, indien mogelijk vragen we ook ons een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Tracht nooit een beschadigd artikel zelf te repareren! Gooi nooit de postverpakking of de verpakking van het artikel weg vooraleer u heeft vastgesteld dat uw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder ons vooraf te contacteren! Wij laten u via e-mail weten hoe de retourzending moet verlopen.

4.5 Artikels die verkeerdelijk werden geleverd door Kidi Kado dienen ook zo snel mogelijk geretourneerd te worden. In dit geval nemen wij de kosten voor verzending wel op ons.

5. Artikelprijzen en -informatie

Al onze prijzen zijn in Euro, inclusief 21% BTW, exclusief verzendingskosten. Wij trachten onze artikelbeschrijvingen en fotomateriaal zo duidelijk en correct mogelijk te maken. Informatie aangaande de artikelen zoals afmetingen en gewichten, betreft altijd indicatieve informatie en kleurschakeringen op foto kunnen licht afwijken van echte kleuren. Wenst u meer uitleg over onze artikelen dan kan u ons steeds contacteren.

6. Aansprakelijkheid

Al onze artikelen zijn goedgekeurd volgens de EU richtlijnen en zijn CE-gecertificeerd. De aansprakelijkheid berust bij de fabrikant. Kidi Kado sluit hiermee iedere verantwoordelijkheid van problemen met deze artikelen uit. Bij eventuele problemen met een artikel vragen wij u ons te contacteren, wij nemen vervolgens contact op met de fabrikant en zorgen voor een oplossing.

7. Privacy

Kidi Kado maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw computer geen cookies accepteert is het mogelijk dat u problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen invoeren.

Kidi Kado zal uw klantgegevens slechts gebruiken voor de uitvoering van de afgesloten overeenkomst die u middels uw bestelling afsluit. Tevens kunnen uw gegevens gebruikt worden door Kidi Kado om u vrijblijvend interessante informatie te verstrekken en/of aanbiedingen te doen. Uw gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden.

Op uw verzoek zal Kidi Kado uw klantgegevens uit de database verwijderen, mits u heeft voldaan aan uw (betalings-)verplichtingen. Indien gewenst kunt u uw gegevens wijzigen Indien u vragen heeft over deze privacy statement, kunt u ons contacteren.

8. Eigendomsrecht

Kidi Kado blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

9. Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen Kidi Kado en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing.